Skróty klawiszowe:
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
bip.ops.zarnowiec.pl
Wyświetl stronę główną » Koordynator ds dostępności » Komunikat
Komunikat w sprawie wyznaczenia Koordynatora do spraw dostępności
w Ośrodku Pomocy Społecznej w Żarnowcu
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Żarnowcu, wyznaczył koordynatora do spraw dostępności w Ośrodku Pomocy Społecznej w Żarnowcu.
Funkcję będą pełniła nw. osoba:
Pani Jolanta Barczyk
Podstawa prawna
Wyznaczenie koordynatora ds. dostępności w Ośrodku Pomocy Społecznej w Żarnowcu jest realizacją obowiązku nałożonego na wszystkie podmioty publiczne przez ustawę z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062 ze zm.)
Zadania koordynatora ds. dostępności
Zgodnie z zapisami ustawy, do zadań koordynatora ds. dostępności będzie należało:
Dane kontaktowe:
Koordynator ds. dostępności w Ośrodku Pomocy Społecznej w Żarnowcu:
Pani Jolanta Barczyk telefon: 32 644-93-20, wew. 118
e-mail: opszarnowiec@poczta.onet.pl
adres do korespondencji: ul. Krakowska 34, 42-439 Żarnowiec
Źródło informacji: Ośrodek Pomocy Społecznej w Żarnowcu. Data utworzenia: 2020-10-01.
Wprowadził do systemu: Barbara Mikołajczyk. Data wprowadzenia: 2020-10-01 14:37:55.
Zatwierdził do publikacji: Jan Kowalski. Data publikacji: 2020-10-01 14:37:55.
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom
ze szczególnymi potrzebami na lata 2020 – 2021
Na podstawie art. 14 ust. 5 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2020, poz. 1062) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Lp |
Zakres działalności |
Realizator zadań wynikających z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji |
Termin |
1. |
Przekazanie do publicznej wiadomości danych koordynatora ds. dostępności |
Administrator BIP |
Zamieszczenie informacji na stronie BIP, zgłoszenie danych kontaktowych koordynatora do MFi PR |
Niezwłocznie po powołaniu |
2. |
Sporządzenie Planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020 - 2021 |
Koordynator ds. dostępności |
Opracowanie Planu działania, przekazanie Kierownikowi Ośrodka Pomocy Społecznej do zatwierdzenia |
Do 30.09.2020 |
3. |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami do dostępności w zakresie:
|
Koordynator ds. dostępności |
Podanie do publicznej wiadomości na stronie internetowej BIP informacji adresowych i kontaktowych podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami, wynikającymi z zapisów ustawy np.: dostosowanie strony internetowej do standardu WCAG 2.1, filmy w PJM |
Realizacja w całym okresie działania |
4. |
Dokonanie samooceny pod kątem sposobów dostosowania budynku Urzędu Gminy w którym znajduje się Ośrodek Pomocy Społecznej |
Koordynator ds. dostępności |
Sporządzenie deklaracji dostępności ze wskazaniem na wymagania w wymiarze architektonicznym, cyfrowym i informacyjno – komunikacyjnym wynikające z zapisów art. 6 ustawy |
Do 30.09.2020 |
5. |
Dokonanie analizy w zakresie konieczności zapewnienia dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami ze względu na ograniczenia techniczne i prane. |
Koordynator ds. dostępności |
Podanie do publicznej wiadomości na stronie BIP informacji wynikającej z zapisów art. 7 ustawy ze wskazaniem dostępu alternatywnego. |
Do 30.11.2020 |
6. |
Monitorowanie działalności Ośrodka Pomocy Społecznej zgodnie z zapisami art. 14 ust. 1 ustawy w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami praz udostępnienie adresów stron internetowych instytucji realizujących zadania wynikające z ustawy. |
Koordynator ds. dostępności |
Przesyłanie niezbędnych informacji, prowadzenie spotkań z udziałem specjalistów informatyki, łączności, branży budowlanej itp. |
Do 31.12.2020
Do 30.06.2021 |
7. |
Uzyskanie danych zbiorczych do raportu |
Koordynator ds. dostępności |
Uzyskanie danych w zakresie realizacji uwag odnoszących się do istniejących przeszkód w zakresie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących usunięcia tych wad. |
Do 31.12.2020 |
8. |
Sporządzenie raportu |
Koordynator ds. dostępności |
Przekazanie Kierownikowi Ośrodka Pomocy Społecznej do zatwierdzenia sporządzonego raportu oraz podanie jego treści do publicznej wiadomości na stronie BIP. |
Pierwszy raport do 31.03.2021 r.
Kolejny zgodnie z art. 11 ustawy |
Ośrodek Pomocy Społecznej w Żarnowcu
Data sporządzenia 29.09.2020
Sporządził: Koordynator ds. dostępności Jolanta Barczyk
Zatwierdzam:
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej
Barbara Mikołajczyk
308
Razy
czytano
8
Id
artykułu
Informacje
Źródło informacji: Ośrodek Pomocy Społecznej w Żarnowcu.
Data utworzenia: 2020-10-05.
Wprowadził do systemu: Barbara Mikołajczyk. Data wprowadzenia: 2020-10-05 10:36:36.
Zatwierdził do publikacji: Barbara Mikołajczyk. Data publikacji: 2020-10-05 10:36:36.
Rejestr zmian
2020-10-05 10:40:17 |
---|
Edycja artykułu - Barbara Mikołajczyk
|
2020-10-05 10:36:36 |
---|
Publikacja artykułu - Barbara Mikołajczyk
|
2020-10-05 10:36:36 |
---|
Dodanie artykułu - Barbara Mikołajczyk
|
Archiwum:
Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.